Minden évben több millió ember indít vállalkozást. De hogyan kell csinálni – és hogyan növelhetnénk a siker esélyét? Íme egy egyszerű, hat lépésből álló terv, amellyel elindulhat a sikeres vállalkozásépítés útján.
1. Találjon egy jó ötletet
Minden sikeres vállalkozás egy nagy ötletre épül. Az ötletet pedig gyakran egy bosszantó probléma inspirálja. Ha valami bosszantja Önt, akkor az valószínűleg sok más embert is bosszant.
Olyan területeken érdemes keresnie a lehetőséget, ahol érzése szerint jobb megoldásokkal tudna szolgálni. Rengeteg sikersztori kezdődik ezzel az egyszerű kérdéssel: „Hogyan tudnám ezt a dolgot jobbá tenni?”
Egy már kipróbált ötlet továbbfejlesztése még előnyökkel is jár, mert így nem követi el ugyanazokat a hibákat, amelyeket az ötlet kidolgozói már egyszer elkövettek.
Nem a Facebook volt az első olyan vállalkozás, amely az emberek online közösségi hálózatba szervezéséből próbált pénzt csinálni, de elsőként tett szert nagy bevételre belőle. Nem a Google volt az első keresőmotor sem, viszont a Google volt a legátgondoltabb. Tanultak mások hibáiból. Mára mindketten óriásvállalattá nőttek, miközben az első fecskéket mindenki elfelejtette.
2. Végezzen piackutatást
Mielőtt belevágna új vállalkozásába, végezzen piackutatást, és győződjön meg róla, hogy van benne pénzkereseti lehetőség. Először is, kik a versenytársak? Ennek könnyedén és díjmentesen utánajárhat az interneten: keressen rá azokra a szavakra, amelyeket a saját vállalkozása megtalálásához használna. Nem baj, ha rengeteg versenytársra lel, mert az azt jelenti, hogy legalább van piaca az Önt érdeklő tevékenységnek. Az interneten az Önéhez hasonló ötletekről szóló kutatásoknak is utánanézhet.
Ezután a potenciális ügyfeleiről kell informálódnia. Ismer olyan embereket, akikre illik a célcsoportjának leírása? Le tud ülni velük beszélgetni? Vagy ami még jobb: ki tud töltetni velük egy kérdőívet, ami által jobban feltérképezheti a lehetőségeket? Mennyire lennének hajlandóak fizetni azért, amit Ön árulni szeretne? Segítenének Önnek továbbfejleszteni az ötletet? Ha nagyobb tőkével rendelkezik, a kutatáshoz online felmérési szolgáltatásokat is érdemes igénybe vennie.
3. Állítson össze egy üzleti tervet
Most, hogy már tudja, hogy az ötletének van piaca, azt kell kiderítenie, mennyi pénzbe kerül az üzlet beindítása. Aztán hogy mekkora nyereséget tud termelni, és milyen gyorsan. Mik az erősségei, gyengeségei, lehetőségei és veszélyei? A piackutatás segítségével megválaszolhatja ezeket a kérdéseket, és megfelelő üzleti tervet állíthat össze.
4. Honnan fogja megszerezni a szükséges tőkét?
Hacsak nincs kivételesen szerencsés helyzetben, az üzlete elindításához tőkére lesz szüksége. Az Egyesült Királyságban a Regus tagja egy kormányzat által támogatott rendszernek, az úgynevezett Start Up Loansnak (vállalkozásindítási kölcsönök), amely pénzügyi támogatást, tanácsadást és ingyenes munkaterületet kínál az új vállalkozások beindításához.
Megfontolhatja banki hitel felvételét, vagy – ha olyan szerencsés helyzetben van, hogy megteheti – használja a saját megtakarítását. Sok vállalkozó a családjától és barátaitól kér kölcsön, és egyre többen vesznek igénybe közösségi finanszírozást a vállalkozásuk beindításához.
5. Ügyintézés
Be kell jegyeztetnie a vállalkozását, bankszámlát kell nyitnia, meg kell kötnie a szükséges biztosításokat, és fel kell készülnie a vonatkozó adók befizetésére. Ha nagyon egyedi az ötlete, érdemes levédetnie.
6. Helyre lesz szüksége
Bármilyen üzleti tevékenységbe kezd is, helyre lesz szüksége. Sok vállalkozó nem szeretné konvencionális irodabérleti szerződésbe ölni a pénzét. A Regus például rugalmas bérleti megoldásokkal segítheti vállalkozása növekedését az Önnek megfelelő feltételekkel (óradíjas, napidíjas vagy éves foglalással).